Netflix nr. 5: Er Netflix-serien antisemitisme i reprise?

Af PAUL SMITH

I et tidligere afsnit af Netflix-serien så vi hvordan den svensk gifte amerikanske våbensamler overrækker sin revolver til Stig Engström med henblik på, at han senere “skal myrde Palme.”

Jøden Levin lokker, og Engström følger trop.

Virkelighedens ‘våbensamler’ hed ‘Willy Glaser’, et almindeligt jødisk efternavn.

Det kommer fra det jiddische ord for ‘glas’, som betyder det samme på dansk.

Tilbage i tiden har familien formentlig produceret glas.

I Netflix-serien hedder han LEVIN, ligesom familien Levin i Henri Nathansens skuespil ‘Indenfor Murene’.

Altså også et typisk jødisk familienavn, som relaterer til Levis stamme i Det gamle Testamente.

Går man 2-3 generationer tilbage, hed disse Levin-familier ofte Levinson:

Familjen Levin i Täby.

Efterkommer af Levis stamme.

‘Dokumentaristen’ Thomas Pettersson fremhæver bl.a. på Wikipedia, at han som ung “engagerede sig på venstrefløjen.”

Vi får også at vide, at han bl.a. har skrevet “en bog om arbejderbevægelsens historie i Värmland”, ligesom han i 2008 skrev om, at “CIA forsøgte at hverve Palme som agent.”

Undertegnede har opholdt mig så ofte i Sverige siden 70’erne, at jeg udmærket husker, hvordan landets venstrefløj havde svært ved at skelne mellem Staten Israel og Mosaisk Trossamfund i Sverige.

Denne “tankegang” synes fortsat at leve i bedste velgående på dele af Sveriges venstrefløj og har enkelte metastaser ud til det svenske Socialdemokrati.

Synagogen i Malmø.

For eksempel mente den daværende socialdemokratiske borgmester i Malmø, Ilmar Reepalu i 2010, at det var jødernes egen skyld, at Malmøs synagoge blev udsat for et bombeattentat den 23. juli samme år.

Bomben medførte store skader på facadens fine mosaik, og i 2012 skete der endnu et attentat.

Ilmar Reepalu var ikke særlig bekymret over det faktum, at den jødiske befolkning flygtede fra Malmø som følge af de voldelige overgreb, de næsten dagligt blev udsat for:

Børnene når de gik til den jødiske skole, og familierne, når de om fredagen gik til Synagogen, jf. docent i statskundskab Ann-Sofie Dahl.

Da Ilmar Repalu sammen med 25 andre blev nomineret til titlen som “World City Mayor”, indløb der straks en protest fra ‘Simon Wiesenthal Center’ i Los Angeles:

Simon Wiesenthal.

“En borgmester, som ikke står vagt om alle byens indbyggere, som ikke anses for at være et forbillede.”

‘Dokumentaristen’ Thomas Pettersson har skrevet seriens manuskript.

Beror det virkelig på en tilfældighed, at Glasers jødiske navn er skiftet ud med et andet almindeligt jødisk efternavn?

Hvorfor ikke give ham et af de 100 mest almindelige svenske efternavne, jvf. Google?

For eksempel Hansson, Carlsson eller Lindberg? Det hedder man også i USA.

Hvorfor skifte et jødisk efternavn ud med et andet jødisk?

Man merkt die Absicht und wird verstimmt.

Anti-semitisme version 3.0?

Willy Glasers datter Ulrika Glaser Rydberg siger jvf. Aftonbladet den 15. november, 2020:

“Skal jeg kunne tilsvine hvem som helst og siden kalde det for true crime?’

Ulrika Glaser Rydberg.

Ja, i Sverige findes en lang tradition for at tilsvine Sveriges jødiske medborgere.

A) Bondeforbundet, det senare Centerpartiet, skrev bl.a. i sit partiprogram i 30’erne:

”Som en national opgave fremstår den svenska folkstammes bevarelse mod indblandning af mindreværdige udenlandske rase-elementer, samt at modvirke indvandring til Sverige af ikke ønskværdige flygtninge.

Folkematerialets bevarelse og styrkelse er et livsspørgsmål for vor nationale udvikling.”

B) Erik Blom i Skånska Dagbladet: “Koncentrationslejre som andre lande har indrettet, er ikke så dårlige indretninger. I en del tilfælde synes de at have et opdragende formål.”

C) Sven Hedin, medlem af Det svenske Akademi, skrev i et brev efter at 532 norske jøder var deporteret til tyske KZ lejre:

“Hitler og hans mænd betragter jøderne og deres nærmeste efterkommere i blandede ægteskaber som vampyrer og parasitter… (…) Jeg må anse disse påstande og anklager for fuldt berettigede.”

Er ‘dokumentaristen’ Thomas Pettersson svensk ‘anti-semitisme version 3.0’?

2. Karaktermordet på Stig Engström fortsætter

I slutningen af serien hører vi en ganske beruset Engström sige, “at jeg er Palmemordets vigtigste vidne…”.

Engströms skitse.

Dette er en overdrivelse, men helt uvæsentlig var Engström ikke, jf. den skitse han lavede af gerningsmanden, som ses til venstre:

Engström havde fulgt et aftenskolekursus i tegning, hvor kursusdeltagerne bl.a. skulle tegne en silhouet af et motiv, som kun blev vist i få sekunder.

Derefter blev lyset i projektoren slukket.

Politiets foto af Christer Andersson. Plakaten til venstre for ham er en reklame for Solvalla travbane.

Hvis man skal tro ‘dokumentaristen’ Thomas Pettersson er der absolut ingen lighed mellem Engströms skitse til venstre, og den sandsynlige morder, Christer Andersson, hvis krops-profil ses til højre:

Palme-efterforskerne tog dette foto af Christer Andersson, da han blev afhørt for første gang i 1996.

Det er formentlig taget i hans hjem, da der til venstre for ham, hænger en plakat for travbanen i Solvalla.

Det var her, han i 1982 vandt over en million kr. i spil.

Via et aktiebelåningscirkus var formuen vokset til et 2-cifret millionbeløb dagen før, Olof Palme blev myrdet.

Da regeringen samme dag annoncerede en forhøjelse af omsætningsafgiften på aktiehandel var han nu teknisk set konkurs.

3. Christer Petterssons udseende på mordtidspunktet

Omkring samme tidspunkt, som Olof Palme blev myrdet, blev blandingsmisbrugeren Christer Pettersson hemmeligt fotograferet fra en lejlighed i Tegnérgatan, jf. billedet til venstre.

Christer Pettersson omkring mordtidspunktet.

Det var narkotikapolitiet i Stockholm, som efterforskede hans gøremål.

Dengang levede han stort set kun af sprut og amfetamin.

Da han var til ‘line up’ på Politigården, for at bl.a. Lisbeth Palme skulle se, om hun kunne udpege morderen, kom han lige fra fængslets nærende kost.

CP da han var til line-up i 1987.

FØRST DA var der en lighed, som det fremgår af politiets foto fra denne dag, dvs. billedet til højre:

Denne ‘detalje’ har ‘dokumentaristen’ heller ikke opdaget.

Den er ellers svær at overse: Ca. 20 kilo!

Hvis ‘dokumentaristen’ ikke havde sejlet under falsk flag – hvis han er ‘dokumentarist’ er jeg Konge af Sverige – havde han uden vanskeligheder kunnet finde fotografiet af den slanke Christer Pettersson.

Han skulle blot anskaffe sig PROTOKOLL IV, fra Rikskriminalens efterforskning af mordet på Olof Palme.

Her havde han fundet fotografiet af den slanke Christer Pettersson.

4. Hvem vidnede Stig Engström til fordel for?

Skal man tro Netflix og ‘dokumentaristen’, var Engström anklagerens vidne, som ved at optræde i vidneskranken, kunne udpege Christer Pettersson som morderen og dermed fjerne efterforskernes interesse for sin egen person..

Det er da også, hvad han gør i TV-serien.

MERE FORKERT KAN DET IKKE VÆRE:

‘Dokumentaristen’ Thomas Pettersson.

Stig Engström var forsvarerens vidne.

Ikke anklagerens.

Men pyt, hvad betyder en gris i slagtetiden? Bare kabalen går op.

Så kan man som ‘dokumentarist’ hæve sit honorar hos Netflix. 🙂

Ingen tvivl om, at Thomas Pettersson har hylet af grin hele vejen hen til banken.

Der er mange måder at prostituere sig på – og indrømmet:

‘Dokumentaristens’ finurligheder er ganske smarte fundet på.

Hvis de da ikke blot skyldes almindelig åndelig dovenskab og banal dumhed! 🙂

Thomas Pettersson kan grine hele vejen til banken.

5. Morderens lille ‘dame-revolver’

I seriens sidste flash back tilbage til mordaftenen ser vi Engström lade den lille Luger revolver, som hans Palme-hadende nabo Levin har lånt ham for at han kan dræbe Palme.

Netflix bruger en 4 tommers Luger revolver. Mordvåbnet var en 6 tommers Smith & Wesson.

En svensk våbenkyndig læser af palmemordet.eu gjorde mig opmærksom på detaljen.

Politiets foto af Engströms håndledstaske, som IKKE kan rumme en .357 Magnumrevolver.

At Palme ifølge både SKL’s ballistiske eksperter i Linköping, de tyske eksperter i Wiesbaden og eksperterne i FBI blev myrdet med en kaliber Smith & Wesson .357 Magnum med et løb på 6 tommer, distraherer hverken Netflix eller Thomas Pettersson.

Patronerne

Netflix-patronerne var magen til dem, som ses på billedet til venstre.

De er til en revolver med et løb på 4 tommer.

Patronen til en magnum-revolver er længere, da hylstret til krudtet er længere.

Jo mere krudt desto større effekt, jvf. patronen til højre.

Derfor er dette våben polulært hos det de amerikanske politipatruljer, hvor betjenten som regel kører patruljevognen alene.

Magnum-projektilet kan skyde gennem bildøre.

6. Landsby-tossen Sven Anér

I Netflix-serien hører vi Palmemordets næst-største landsbytosse Sven Anér optræde i et radioprogram, hvor han udpeger Stig Engström som morderen!

Meget, kan man sige om Sven Anér, men ikke at han var skizofren.

Derimod var han rejsende i konspirations-fantasier:

A. “Sagen Borlänge”:

Sven Anér troede ikke på den officielle versionen om, at Hans Holmér tilbragte mordnatten på ett hotelværelse i Borlänge.

Da hotellets gæstebog modsagde hans “teori”, anfægter Anér receptionistens forklaring.

Receptionisten ville ellers blot dække over, at Holmér tilbragte natten sammen med en kvindelig betjent af lavere rang.

Derefter kører “teorien” på speed” og hans “politispor”  – dvs. at politiet myrdede Palme – er nu “initieret og styret af Hans Holmér! Politisporet er Holmer!”, jf. hans bog ‘Palmegåtan’, p. 63 fra 1999.

En lille del del af de politifolk som indgik i Sven Anérs konspiration.

1999 – det er tidsmæssigt, dengang da ‘dokumentaristen’ Thomas Pettersson og Netflix lader Sven Anér udpege Stig Engström i Netflix-radio-programmet!

Meget kan siges om Sven Anér, men ikke at han var skizofren.

B. “Affären Chamonix”:

Her rammer Sven Anérs stormgevär ambassadør Carl Lidbom i Paris, bog-forlæggeren Ebbe Carlsson samt Palmes søn Mattias, som blev hentet hjem fra en skiferie i Chamonix.

“Teorin” begynder med, at Lisbeth Palme ringer til fru Lidbom på ambassaden for at få hjælp med at kontakta sønnen Matthias.

Altså blev det den franska presidents privatfly, som fløj Matthias hjem via Geneve og Paris.

Matthias har senere bekræftet rejseruten.

Ikke uventet bestrider Sven Anér dette. Nu bliver ‘Charmonix-historien’ selve optakten til mordet på Sveriges statsminister!

C. Granskningskommissionens Betänkande

Da Sven Anér får tilsendt et expl. af ‘Granskningskommissionens Betænkning’ gratis via Justitsministeriet, antyder han en misstanke om, “at de manga sider er der for at afskrække, allerede via sin indholdsfortegnelse.”

Han er ikke tilfreds med med, at bogen ikke har et register [men den har 10 siders Indholdsfortegnelse, PS]:

“… langt over tusind sidor skjuler sig selv.”

Langt över? Granskningskommissionens Betænkning er på 1.005 sider. 🙂

At ‘dokumentaristen’ Thomas Pettersson pludselig forvandler Sven Anér til en person, som IKKE udpeger politifolk som Palmes morder, siger en del om, hvor desperat – eller doven – Thomas Pettersson var, da han skrev sit manus till Netflix. 🙂

Thomas Petterssons anti-semittiske finale:

Den kommer, da anklageren Krister Petersson har et sidste telefonforhør med ‘Engströms hustru’, og fortæller om to anonyme tips, som er indkommet, da hun og Stig var på skiferie:

Flere har ringet ind og fortalt, at morderen sprang ind i en blå Opel og kørte bort.

Også et påfund, som ikke er virkelighedsforankret.

Der ewige Jude Levin.

“Var det dig?”, spørger Netflix-anklageren.

“Nej”, svarer hun.

Anklageren fortsætter: “Senere ringede den vagthavande præst [sic!] og sagde det samme. Var det dig”

“Nej, det var ikke mig”, svarer hun.

Efter samtalen siger anklageren Krister Petersson til sin assistent:

“Det ser ud til, at nogen har villet hjælpe Stig…”.

Thomas Petterssons mord-kabale er løst :

Stig Engström har haft en hjælper, nemlig “The ugly American”, som gav ham mordvåbnet:

Manden med det jødiske navn LEVIN.